Hoofdingang De Zoomerij Oosterbeek
Ruimte 3 Leslokaal

Gemeentekantoor verhuist in 2026: Publieksfuncties naar Bibliotheek

Het gemeentekantoor van Renkum zal in de zomer van 2026 verhuizen. Het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en de medewerkers krijgen tijdelijk andere huisvesting. De verhuizing wordt opgesplitst in vier delen, waarbij de gemeente benadrukt dat alle publieksfuncties en de raadzaal binnen de gemeentegrenzen blijven.

De publieksfuncties van de gemeente steken 'letterlijk de straat over' en verhuizen vanaf komende zomer naar de Bibliotheek in Oosterbeek aan de Generaal Urquhartlaan 1. Inwoners kunnen op deze locatie terecht voor zaken als het doorgeven van een geboorte of het afhalen van een paspoort of rijbewijs. Ook de sociale dorpsteams zullen in de bibliotheek worden gevestigd.

Wethouder Arend Meijer licht de keuze toe: “De bibliotheek is goed bereikbaar en er is voldoende parkeergelegenheid. Het is een levendige plek waar al veel activiteiten plaatsvinden. Inwoners komen er graag. Daarom is het logisch dat wij hier onze publieksdiensten gaan aanbieden”.